Obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky internetového obchodu www.luxusni-loznice.cz
Všeobecné obchodní podmínky společnosti Faranees s.r.o. - provozovatele elektronického obchodu www.luxusni-loznice.cz

Článek I
Základní ustanovení

Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen VOP) upravují práva a povinnosti smluvních stran vyplývající z kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím, jejímž předmětem je nákup a prodej zboží a služeb na internetové stránce elektronického obchodu prodávajícího www.luxusni-loznice.cz (dále jen „e-shop“). VOP jsou nedílnou součástí kupní smlouvy uzavřené mezi kupujícím a prodávajícím na dálku prostřednictvím e-shopu na internetu nebo prostřednictvím telefonického prodeje (dále jen „kupní smlouva“). (prodávající a kupující společně dále jen „smluvní strany“).
Prodávajícím/provozovatelem je společnost Faranees s.r.o., se sídlem Tomášiková 1973/32 851 01 Bratislava, Slovenská republika, IČO: 548 58381, DIČ DPH: SK2121808150, zapsaná v Obchodním rejstříku Okresního soudu Bratislava I, Oddíl: Sro, Vložka č.: 163709/B, tel. č. +421 903 319 900, e-mail: info@luxusna-spalna.sk (dále jen „prodávající“).
Kupujícím je každá fyzická nebo právnická osoba, která nakupuje výrobky nebo využívá služby, a to buď jako spotřebitel, nebo podnikatel.
Kupujícím spotřebitelem je ve smyslu § 2 písm. a) zák. č. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon o ochraně spotřebitele) fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání.
Kupujícím podnikatelem je ve smyslu § 2 odst. 2 zák. č. 513/1991 Sb., Obchodní zákoník ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Obch. zák.“):

  • osoba zapsaná v obchodním rejstříku,
  • osoba, která podniká na základě živnostenského oprávnění,
  • osoba, která podniká na základě jiného než živnostenského oprávnění podle zvláštních předpisů,
  • fyzická osoba, která provozuje zemědělskou výrobu a je zapsaná do evidence podle zvláštního předpisu.

Kupní smlouvou je potvrzená elektronická nebo telefonická objednávka podle bodu 7 článku II těchto VOP, na jejímž základě je realizován prodej zboží a služeb.
E-shop je internetová stránka elektronického obchodu prodávajícího www.luxusni-loznice.cz
Zbožím nebo službou jsou všechny oceněné produkty zveřejněné na e-shopu.
Kupující souhlasí s používáním elektronických prostředků, především e-shopu a e-mailu, pro komunikaci mezi smluvními stranami.

Dozorovým orgánem je:
Slovenská obchodní inspekce (SOI)
Inspektorát SOI pro Bratislavský kraj
Prievozská 32
P.O.Box 5
820 07 Bratislava
oddělení výkonu dozoru
tel. č.: 02/58272 172
fax č.: 02/58272 170

 

Článek II
Uzavření kupní smlouvy

Seznam zboží na stránkách internetového obchodu je katalogem běžně dodávaného zboží. Kromě běžně dodávaného zboží může kupující individuálně uzavřít s prodávajícím kupní smlouvu, jejímž předmětem je výroba zboží podle zvláštních požadavků kupujícího, zboží určené výlučně pro jednoho spotřebitele (dále jen „zboží vyrobené na zakázku“). Speciální podmínky prodeje zboží na zakázku jsou uvedeny v relevantních právních předpisech a těchto obchodních podmínkách.
Zájemce o výrobu zboží na zakázku může zaslat své požadavky a žádost o zpracování cenové nabídky prodávajícímu e-mailem na info@luxusna-spalna.sk.

Zboží nabízené prodávajícím je možné objednat prostřednictvím elektronického objednávkového formuláře nacházejícího se na internetové stránce (e-shopu) provozovatele, e-mailem nebo telefonicky.
Při nákupu prostřednictvím internetového obchodu postupuje kupující tak, že vybrané zboží umístí do košíku kliknutím „Do košíku“. Po ukončení nakupování kupující na stránce nákupního košíku zvolí „Dokončení nákupu-Pokladna“, následně zvolí objednávku bez registrace nebo s registrací, vyplní fakturační údaje, zvolí způsob dopravy a platby. Po kontrole sumarizace objednávky zaškrtne „byl jsem obeznámen s obchodními podmínkami“ a odešle objednávku kliknutím na „Potvrdit objednávku s úhradou“. Kupující má možnost před odesláním objednávky zkontrolovat a případně ji opravit.

 

Článek III
Storno objednávky

Kupující má právo stornovat ještě neodeslanou elektronickou nebo telefonickou objednávku bez udání důvodu a bezplatně zasláním e-mailu na info@luxusna-spalna.sk. Při stornu objednávky je nutné uvést základní údaje o objednávce, zejména její číslo, datum odeslání a jméno a příjmení (název) kupujícího.
V případě storna již zaplacené objednávky kupujícím je prodávající povinen vrátit předem zaplacené finanční prostředky do 14 dnů ode dne doručení oznámení o stornování objednávky ze strany kupujícího, a to na účet kupujícího, přes který byla platba realizována.

 

Článek IV
Práva a povinnosti smluvních stran

Smluvními stranami jsou prodávající a kupující.
Kupující je povinen:

  • převzít objednané zboží v místě určení,
  • zaplatit za zboží sjednanou cenu prodávajícímu ve lhůtě splatnosti, včetně nákladů na doručení zboží, pokud se smluvní strany nedohodly, že náklady na doručení zboží ponese prodávající.

Prodávající je povinen:

  • dodat kupujícímu zboží v požadované kvalitě, množství a za sjednanou cenu,
  • spolu se zbožím zaslat kupujícímu originál faktury – daňový doklad a návod k použití. Originál faktury zároveň slouží jako dodací a záruční list.

Článek V
Cenové podmínky

Ceny jednotlivých produktů zobrazených na stránkách internetového obchodu jsou aktuální a platné. Uváděny jsou včetně DPH, jelikož prodávající je jejím plátcem.
Cena zboží vyrobeného na zakázku bude vypočítána individuálně na základě žádosti v závislosti na požadavcích zájemce.
Prodávající je vázán svou nabídkou, včetně ceny zboží, po celou dobu zveřejnění zboží na webové stránce (e-shopu). Prodávající si vyhrazuje právo jednostranně upravit (zvýšit/snížit) ceny zboží a služeb uvedených na e-shopu s tím, že nové ceny jsou pro Kupujícího platné dnem jejich uveřejnění na e-shopu. Taková úprava ceny se nevztahuje na zboží a služby kupujícím již objednané.
Konečná cena je včetně všech daní a poplatků, včetně poštovného a balného.
Spolu se zbožím je zákazníkovi zasílán originál faktury – daňový doklad a návod k použití. Originál faktury zároveň slouží jako dodací a záruční list.

 

Článek VI
Platební podmínky

Kupující je povinen zaplatit prodávajícímu kupní cenu sjednanou v kupní smlouvě včetně nákladů na doručení zboží ve lhůtě splatnosti, nejpozději při převzetí zboží.
Kupující může kupní cenu zaplatit následujícími způsoby:

  • Platba prostřednictvím platební brány Shoptetpay,
  • Platba předem na základě objednávky z e-shopu nebo na základě zálohové faktury na účet prodávajícího uvedený na objednávce nebo faktuře,
  • Platba na dobírku v Čechách - odesíláme přes One express,
  • Platba na dobírku na Slovensku přes kurýra GLS,
  • Platba na dobírku na Slovensku přes Slovenskou poštu a.s. při dodání ve Slovenské republice.

Zboží nebo služby budou expedovány až po jejich úplném zaplacení předem na účet prodávajícího s výjimkou platby na dobírku. Za zaplacení na účet prodávajícího se považuje připsání finančních prostředků na účet prodávajícího.

Článek VII
Dodací podmínky

Prodávající se zavazuje dodat objednané zboží, které je skladem, ve lhůtě do 2 pracovních dnů ode dne uzavření smlouvy a v případě platby předem bankovním převodem ode dne připsání kupní ceny na bankovní účet prodávajícího.
Prodávající se zavazuje dodat zboží, které není skladem, ve lhůtě uvedené na e-shopu u detailu vybraného produktu. Uvedená lhůta dodání začíná plynout ode dne uzavření smlouvy a v případě platby předem bankovním převodem ode dne připsání kupní ceny na bankovní účet prodávajícího.
Zboží vyrobené na zakázku bude kupujícímu dodáno ve lhůtě sjednané mezi smluvními stranami.
O expedici bude kupující informován e-mailem.
Pokud není možné zboží dodat ve sjednané lhůtě, mohou se smluvní strany dohodnout na poskytnutí dodatečné lhůty pro plnění.

Kupující je povinen převzít zboží v místě, které je uvedeno v objednávce, osobně nebo zajistit, aby zboží převzala jím pověřená osoba. Smluvní strany se mohou dodatečně dohodnout i na jiném místě plnění a způsobu doručení.
Prodávající nenese odpovědnost za zpoždění dodání zboží nebo služby a za škodu způsobenou tím, že kupující při zadání elektronické nebo telefonické objednávky neposkytl všechny požadované údaje nebo poskytl nesprávné údaje v objednávce.

Poplatky za doručení při dodání ve České republice:

  • Kurýrem GLS: poštovné 6 € při platbě předem (faktura),
  • Kurýrem GLS: poštovné 8 € při platbě na dobírku (hotovost, karta),
  • Kurýrem One express: poplatek 8 € při platbě předem (faktura).

Poplatky za doručení do zemí EU, kromě Slovenské a České republiky:

  • Slovenskou poštou a.s.: poštovné, cena závisí na zemi doručení, cca 30 € při platbě předem (faktura, TrustPay).
    Zboží na dobírku do zemí EU nezasíláme.

Poplatky za doručení do zemí mimo EU:

  • Zboží na dobírku do zemí mimo EU nezasíláme.

Osobní odběr zboží je možný na adrese Orgovánová 20a, 900 46 Most pri Bratislave, a to pouze v předem sjednaném čase telefonicky na čísle 0903 319 900 nebo e-mailem na info@luxusna-spalna.sk.

Od okamžiku předání zboží dopravci za případnou škodu odpovídá dopravce. Kupující nebo jím pověřená osoba by proto měla při přebírání zboží zkontrolovat, zda obal, ve kterém je zboží zabaleno, není poškozen. V případě poškození může kupující odmítnout převzetí zboží nebo zboží převzít a na místě sepsat s kurýrem záznam o zjištěných vadách způsobených během přepravy.
Pokud kupující zjistí poškození zboží nebo jinou vadu až po jeho převzetí, je nutné tuto skutečnost oznámit bez zbytečného odkladu e-mailem na info@luxusna-spalna.sk.
Pokud kupující nepřevezme objednané zboží v dohodnutém čase, prodávající je oprávněn požadovat poplatek za skladování.

Článek VIII
Nabytí vlastnictví a přechod nebezpečí škody na zboží

Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží jeho převzetím v místě dodání, které určil.
Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího v okamžiku, kdy převezme zboží od prodávajícího.

 

Článek IX
Odstoupení od smlouvy

Odstoupení od smlouvy kupujícího, kterým je spotřebitel, se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 102/2014 Sb.
Spotřebitel má právo i bez udání důvodu odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozovny prodávajícího do 14 dnů ode dne převzetí zboží.
Spotřebitel může odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je dodání zboží, i před začátkem běhu lhůty k odstoupení od smlouvy.

V souladu s § 7 odst. 6 písm. c) zákona č. 102/2014 Sb. spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy, pokud jde o smlouvu, jejímž předmětem je prodej zboží vyrobeného podle zvláštních požadavků kupujícího, zboží vyrobeného na míru nebo zboží určeného výhradně pro jednoho kupujícího. V souladu s těmito obchodními podmínkami a zmíněným ustanovením zákona není možné odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je výroba zboží na zakázku.

Spotřebitel může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy u prodávajícího písemně nebo e-mailem. Spotřebitel může použít formulář na odstoupení od smlouvy.
Právní úkon směřující k odstoupení od smlouvy je možné zaslat písemně na adresu: Faranees s.r.o.
Tomášiková 1973/32, 821 01 Bratislava
nebo e-mailem na info@luxusna-spalna.sk.

Lhůta pro odstoupení od smlouvy je zachována, pokud oznámení o odstoupení od smlouvy bylo prodávajícímu odesláno nejpozději poslední den zmíněné lhůty.

Spotřebitel je povinen nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy zaslat zboží zpět nebo jej předat prodávajícímu či osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží. Lhůta je zachována, pokud bylo zboží předáno k přepravě nejpozději poslední den lhůty. Spotřebitel zasílá/předává zboží osobně prodávajícímu na adrese:
Faranees s.r.o.
Orgovánová 20a, 90046 Most pri Bratislave

Při osobním předání zboží je nutné kontaktovat prodávajícího předem za účelem sjednání termínu předání.

Prodávající je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy, vrátit spotřebiteli všechny platby, které od něj obdržel na základě smlouvy nebo v souvislosti s ní. Smluvní strany se mohou dohodnout, že místo vrácení kupní ceny prodávající vymění vrácené zboží za jiné zboží z nabídky ve stejné hodnotě.

Při odstoupení od smlouvy, jejímž předmětem je prodej zboží, prodávající není povinen vrátit spotřebiteli platby dříve, než mu je zboží doručeno, nebo než spotřebitel prokáže, že zaslal zboží zpět prodávajícímu, pokud prodávající nenavrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby.

Prodávající není povinen hradit spotřebiteli dodatečné náklady, pokud si spotřebitel výslovně zvolil jiný způsob doručení než nejlevnější běžný způsob doručení nabízený prodávajícím. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na doručení, které si spotřebitel zvolil, a náklady na nejlevnější běžný způsob doručení nabízený prodávajícím.

V případě odstoupení od smlouvy nese spotřebitel náklady na vrácení zboží prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží.

V případě odstoupení od smlouvy odpovídá spotřebitel za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku zacházení se zbožím nad rámec zacházení potřebného k zjištění vlastností a funkčnosti zboží.
Prodávající doporučuje kupujícímu pojistit zboží, které je předmětem vrácení. Riziko vzniku škody na zboží, které je předmětem vrácení, nese kupující až do okamžiku převzetí tohoto zboží prodávajícím.

Prodávající si vyhrazuje právo nepřevzít zboží zaslané kupujícím na dobírku.

Odstoupení od smlouvy kupujícím podnikatelem se řídí příslušnými ustanoveními Obch. zák.

Článek X
Řešení sporů

Právní vztahy, které vzniknou mezi prodávajícím a kupujícím v souvislosti s používáním internetového obchodu a uzavřením smluvního vztahu, se řídí právním řádem Slovenské republiky.
Účastníci tohoto právního vztahu se dohodli, že v případě vzniku sporu je daná pravomoc soudů Slovenské republiky.

V případě vzniku sporu mezi prodávajícím a kupujícím spotřebitelem je spotřebitel oprávněn obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu, pokud není spotřebitel spokojen se způsobem vyřízení reklamace nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho práva. Žádost o nápravu je možné zaslat elektronickou poštou na e-mail info@luxusna-spalna.sk nebo poštou na adresu prodávajícího.

Pokud prodávající na žádost odpověděl zamítavě nebo na ni neodpověděl do 30 dnů ode dne jejího odeslání, má spotřebitel právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu u některého ze subjektů alternativního řešení sporů.

Podmínky alternativního řešení sporu upravuje zákon č. 391/2015 Sb. o alternativním řešení sporů.
Spotřebitel může podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu u příslušného subjektu alternativního řešení sporů, což je právnická osoba zapsaná v seznamu vedeném Ministerstvem vnitra SR, mezi něž patří např. Slovenská obchodní inspekce (www.soi.sk).
Spotřebitel může podat stížnost i prostřednictvím platformy alternativního řešení sporů RSO, provozované EU. Stížnost lze podat vyplněním online formuláře na stránce http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm. Spotřebitel má právo volby mezi subjekty alternativního řešení sporů.
Řešení sporů některým ze subjektů alternativního řešení sporů může uplatnit pouze spotřebitel.

Článek XI
Odpovědnost prodávajícího za vady a reklamační podmínky

Odpovědnost prodávajícího za vady a podmínky reklamace se řídí příslušnými ustanoveními reklamačního řádu přijatého provozovatelem a zveřejněného na internetové stránce www.luxusní-loznice.cz.

 

Článek XII
Platnost smlouvy

Kupní smlouva se uzavírá na dobu určitou, a to do řádného splnění povinností obou smluvních stran vyplývajících z kupní smlouvy a těchto obchodních podmínek, které jsou její nedílnou součástí.

Článek XIII
Ochrana osobních údajů

  1. Základní ustanovení

    1.1. Správcem osobních údajů podle čl. 4 bodu 7 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob při zpracování osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále jen „GDPR“) je Faranees s.r.o., IČO: 54858381, DIČ DPH SK2121808150, se sídlem Tomášiková 1973/32, 821 02 Bratislava (dále jen „správce“).

    1.2. Kontaktní údaje správce jsou:

    1.3. Osobními údaji jsou veškeré informace o identifikované nebo identifikovatelné fyzické osobě; identifikovatelnou fyzickou osobou je fyzická osoba, kterou lze přímo nebo nepřímo identifikovat, zejména odkazem na určitý identifikátor, například jméno, identifikační číslo, lokační údaje, síťový identifikátor nebo pomocí jednoho či více specifických faktorů, fyziologických, genetických, mentálních, ekonomických, kulturních nebo společenských.

    1.4. Správce nejmenoval pověřence pro ochranu osobních údajů.

  2. Doba uchovávání údajů

    2.1. Správce uchovává osobní údaje:

    • po dobu nezbytnou k výkonu práv a povinností vyplývajících ze smluvního vztahu mezi vámi a správcem a uplatňování nároků z těchto smluvních vztahů (po dobu 15 let od ukončení smluvního vztahu),
    • po dobu, dokud je odvolán souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely marketingu, nejdéle 5 let, pokud jsou osobní údaje zpracovávány na základě souhlasu.

    2.2. Po uplynutí doby uchovávání osobních údajů správce osobní údaje vymaže.

  3. Vaše práva

    3.1. Za podmínek stanovených v GDPR máte:

    • právo na přístup ke svým osobním údajům podle čl. 15 GDPR,
    • právo na opravu osobních údajů podle čl. 16 GDPR, popřípadě omezení zpracování podle čl. 18 GDPR,
    • právo na výmaz osobních údajů podle čl. 17 GDPR,
    • právo vznést námitku proti zpracování podle čl. 21 GDPR a
    • právo na přenositelnost údajů podle čl. 20 GDPR,
    • právo odvolat souhlas se zpracováním písemně nebo elektronicky na adresu nebo e-mail správce uvedený v čl. XIII těchto podmínek.
  4. Závěrečná ustanovení

    4.1. Odesláním objednávky z internetového objednávkového formuláře potvrzujete, že jste seznámeni s podmínkami ochrany osobních údajů a že je v celém rozsahu přijímáte.

    4.2. Správce je oprávněn tyto podmínky změnit. Novou verzi podmínek ochrany osobních údajů zveřejní na svých internetových stránkách a zároveň vám zašle novou verzi těchto podmínek na vaši e-mailovou adresu, kterou jste správci poskytli.

 

Článek XIV
Závěrečná ustanovení

Tyto obchodní podmínky (dále jen „OP“) nabývají účinnosti dnem 25.05.2018 na stránkách internetového obchodu www.luxusni-loznce.cz a plně nahrazují předchozí OP.
Provozovatel si vyhrazuje právo kdykoli změnit tyto obchodní podmínky, pokud to bude vyžadovat změna obchodní politiky nebo platné legislativy. Jakékoli změny těchto OP nabývají účinnosti dnem jejich zveřejnění na internetové stránce www.luxusni-loznice.cz.

Právní vztahy založené kupní smlouvou se budou řídit ustanoveními kupní smlouvy (tj. obsahem objednávky a potvrzením objednávky), ustanoveními těchto OP, příslušnými ustanoveními občanského zákoníku, přičemž ustanovení smlouvy mají přednost před ustanoveními těchto OP a dispozitivními ustanoveními obecně závazných právních předpisů a ustanovení těchto OP mají přednost před dispozitivními ustanoveními obecně závazných právních předpisů.

V případě, že jakékoli ustanovení těchto OP je nebo se stane neplatným, neúčinným a/nebo nevykonatelným, není tím dotčena platnost, účinnost a/nebo vykonatelnost ostatních ustanovení těchto OP, pokud to nevylučuje podle příslušných právních předpisů samotná povaha takového ustanovení. Strany se zavazují bez zbytečného odkladu poté, co zjistí, že některé z ustanovení kupní smlouvy nebo těchto OP je neplatné, neúčinné a/nebo nevykonatelné, nahradit dotčené ustanovení novým platným ustanovením, jehož obsah bude co nejvíce naplňovat účel původního ustanovení.